v prípade potravín do dátumu minimálnej trvanlivosti alebo do doby, do ktorej má byť tovar spotrebovaný, pokiaľ sú
zo strany kupujúceho dodržané podmienky pre ich skladovanie a potravina nebola otvorená, s výnimkou prípadu, kedy
to bolo nevyhnutné pre zistenie vady.
Výnimkou sú tie potraviny, u ktorých sa uvádzanie minimálnej trvanlivosti nevyžaduje právnymi predpismi, ako je
káva, čaj, čerstvé ovocie a zelenina a ovocné šťavy – u týchto výrobkov je Klient oprávnený uplatniť svoje práva z vád
najneskôr do 24 hodín po zakúpení, pokiaľ Prevádzkovateľ alebo platný právny predpis nestanoví výslovne inak. Toto
ustanovenie sa použije obdobne pri veciach, na ktorých je vyznačená krátka doba trvanlivosti, alebo pri veciach
podliehajúcich rýchlemu pokazeniu, na ktorých je vyznačená doba, do ktorej je možné vec použiť,
pri ostatných výrobkoch (nepotravinárskeho druhu) po dobu 24 mesiacov, ktorá začína bežať od okamihu prevzatia
tovaru Klientom.
v prípade, že zmluva, záručný list, reklama, či obal tovaru určujú rozdielne dĺžky záručnej doby, platí doba z nich
najdlhšia.
Klient má právo uplatniť svoje právo vyplývajúce zo záruky za akosť Tovaru len na Tovar, ktorý má vady a bol preukázateľne
zakúpený v Priestoroch. Za vadu Tovaru nemožno považovať takú zmenu Tovaru, ktorá vznikla v priebehu záručnej doby v
dôsledku jeho opotrebenia alebo nesprávneho používania, skladovania či nesprávneho zásahu. Preukázať zakúpenie Tovaru v
priestoroch je povinný Klient a to predovšetkým v prípade, kedy uplatňuje nároky z vady za Tovar po uplynutí 72 hodín od jeho
zakúpenia, kedy už nie je dostupný ani kamerový záznam z Priestorov.
Údaje poskytované pri reklamácii
Bez ohľadu na to, či sa reklamáciou uplatňujú nároky z vád Tovaru alebo Služby, je Klient povinný pri reklamácii uviesť aspoň
tieto údaje:
dátum uplatnenia reklamácie. V prípade, ak Klient uplatňuje práva zo zodpovednosti za vady Tovaru je povinný vadný
Tovar predložiť osobne v Priestoroch alebo ho odoslať do sídla Predávajúceho a vtedy je reklamácia uplatnená až
doručením Tovaru, čo v zázname o reklamácii vyplní Prevádzkovateľ po tom, čo mu bude vadný Tovar doručený
meno a priezvisko reklamujúceho Klienta, jeho kontaktná adresa, telefonický kontakt a emailová adresa;
druh reklamovaného Tovaru alebo Služby;
dátum zakúpenia, cenu reklamovaného Tovaru alebo Služby a v prípade že je cena vyúčtovaná faktúrou číslo faktúry
ako dokladu o zakúpení reklamovaného Tovaru alebo Služby;
dôvody reklamácie a popísané reklamované vady a nárok zo zodpovednosti za vady, ktorý reklamujúci požaduje;
podpis reklamujúceho Klienta
V prípade ak reklamácia neobsahuje informácie uvedené vyššie a tieto informácie nedoplní reklamujúci ani do 3 dní od výzvy
Prevádzkovateľa na ich doplnenie, konanie o vybavení reklamácie sa zastaví a reklamácia nebude riešená.
Riešenie reklamácie
Prevádzkovateľ po doručení reklamácie vyhotoví záznam o uplatnenej reklamácii, v ktorej uvedie údaje podľa bodu 13.3.1 a
pripojí potvrdenie o doručení reklamácie Prevádzkovateľovi.
Prevádzkovateľ rozhodne podľa možností o reklamácii ihneď, v zložitých prípadoch do 3 pracovných dní. V odôvodnených
prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu výrobku alebo preverenie okolností poskytnutia Služby,
najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
Nároky pri vadách Služieb: V prípade poskytnutia Služby s vadami je Klient oprávnený a) požadovať odstránenie vád
poskytnutím náhradnej Služby, poskytnutie chýbajúcej Služby alebo b) požadovať odstránenie vád opravou Služby, ak sú vady
opraviteľné, alebo c) požadovať primeranú zľavu z ceny Služby alebo d) odstúpiť od zmluvy, ak Služba nebola vôbec poskytnutá.
Nároky pri vadách Tovaru:
Ak Tovar nemá vlastnosti stanovené v článku 13.2.1 tohto reklamačného poriadku, má Klient právo najmä o bezplatné
odstránenie vady bez zbytočného odkladu, pokiaľ to nie je vzhľadom k povahe vady neprimerané. Klient môže
požadovať aj dodanie novej veci bez vád, ale pokiaľ sa vada týka iba časti veci, môže Klient požadovať len výmenu
vadnej časti, a ak to nie je možné, môže odstúpiť od kúpnej zmluvy.
Právo na dodanie novej veci, alebo výmenu jej účasti má Klient i v prípade odstrániteľnej vady, pokiaľ nemôže vec
riadne užívať pre opakovaný výskyt vady po oprave alebo pre väčší počet vád. V takom prípade má Klient i právo od
kúpnej zmluvy odstúpiť a bude mu za týchto okolností vrátená kúpna cena Tovaru.
Ak Klient neodstúpi od kúpnej zmluvy alebo ak neuplatní právo na dodanie novej veci bez vád, na výmenu jej súčasti
alebo na opravu veci, môže od predávajúceho požadovať primeranú zľavu. Klient má právo na primeranú zľavu aj v
prípade, že mu Prevádzkovateľ nemôže dodať novú vec bez vád, vymeniť jej súčasť alebo vec opraviť, ako aj v prípade,